2021年8月13日星期五

世界級運動員之育成

奧運,除了選手們好看,其家庭關係都超好看。當中,可真有個明顯的共通點。

李慧詩談及家人如何支持她:「屋企人唔會特別提好多我訓練既嘢,喺屋企就好似一個普通人咁生活,就已經好好。」

何詩蓓的教練分享,多年前詩蓓跟家姐來練水。她的父母就算發現了女兒很有潛質,「都不會要求個女要游成點游成點咁」,「反正就很放得開」。

杜凱琹賽後有感:「好多謝家人支持,訓練期間都無乜聯絡,等我專心比賽」。

蘇慧音爸爸是前港隊成員,當被問及是否常常指教女兒?蘇爸爸說,女兒細個時會教,做了全職之後就交俾教練。「太多人講嘢,個細路會好亂。」

父母是父母,教練是教練。教練負責操練,可以好嚴。但家,是個避難所,是個休息室,子女無需證明甚麼,都會無條件被接納、被愛。

怪獸家長的問題,正一神又係你,鬼又係你。上一秒是兇神惡煞的女皇的教室,下一秒是錫到燶的慈母多敗兒。行為反覆,情緒大上大落,媽咪我好亂!

古人有句:「細路仔,係要俾人教的」。因為要留返條後路,萬一有咩挫折,父母就是子女的情緒水泡。父母是子女的心靈後盾,安全感的終極來源。

父母放手,是信任、是支持、也是愛。當中最有創意的,要數李皓晴父母。「放晒歷屆比賽的吉祥物喺梳化,為女兒打氣!」這麼幽默而少女的舉動,出自上一代之手,難得。呢家人,真係好鬼cute。

****
追踪及讚好最新FB寫作專頁:黃明樂 Wong Ming Lok

沒有留言: