2022年3月9日星期三

其實我唔想升


許久不見的client,忽然再來coaching。

「我快升職了⋯⋯」「嘩,恭喜晒!」「明樂,咁熟先講,其實,我夠皮㗎啦。同一個位,做到退休,無風無浪,咪好囉。升乜鬼職丫。」他這麽坦白,我笑了。

這番話,聽落好hea。但老闆也不是傻的,如果他真心hea,怎會被提拔?

曾有個笑話:「十號風球也返工,係愛定係責任?」「係窮啊!」實情卻是,很多人(尤其我輩)努力工作的最大原因,真的就是——責任!

幼承庭訓,阿媽教落,做人要過得自己過得人。香港人精神:受人二分四,死都死俾你——這信念自出娘胎已植入意識,不由自主自動導航⋯⋯然後,老闆見你任勞任怨表現尚佳,想升你,都好正常,right?

Thanks,but no thanks。一旦冷靜下來,最真實的心聲是:老子我不想努力了。老闆叫到,盡做。但睇我唔到,唔搵我做,更好。

中年人的頭號通病是「帶有奴性的責任感」;二號通病是「不懂say no」;三號通病是「凡事唔好意思」。

「難道要吃個『誠實豆沙包』,跟老闆坦白我不想升職嗎?點講得出口?」 原來這才是他最想談的coaching題目。

其實,有得升,多多少少證實,自己有點談判籌碼吧?也問心,不是不想升,只是不想繼續做奴隸獸,渴望找回work life balance。又或者,升職卻之不恭,但可否做些自己感興趣的崗位?

終於,他好好梳理了自己的心意,鼓起勇氣跟老闆認真溝通。三個月後,他在公司順利找到更好的定位,更上一層樓,也自覺所做的事,比從前更有滿足感。

****
追踪及讚好最新FB寫作專頁:黃明樂 Wong Ming Lok

沒有留言: