2021年12月23日星期四

先例的迷思


Client跟我分享夢想。

對你來說,要達成夢想,最需要甚麼?我問。猜猜多數人怎麼答?

資金?人脈?運氣?百樂?伙伴?土地?

都——不——是。命中率最高的答案是——例子!

Clients多為70或80後,人生下半場,滿腦夢想,但大多得個諗字。唔想行,唔知點行,無人行過唔敢行。

多辛苦也不怕,就是不要trial and error——是人到中年的共同情緒。未行第一步,已經要看到最後一步。任何事,若無先例,唔慌好嘢,多數瀨嘢,三思,最後不行。

Clients自命性格使然:可能因為我份人好小心/好穩陣/好怕錯/好無安全感⋯⋯

然而天曉得所謂性格,實乃時代的產物。50、60後,少談先例。想當年拍手無塵、白手興家,乜都試,老子就是先例。90、00後,生於亂世,明白變幻才是永恆,世事,今日係,聽日就唔係,誰信先例?

只有70、80後,一出世,已註定是生產線上的罐頭。青雲路,跟着走,讀好書,打好工,賺到錢。經濟增長,配合超穩定社會結構,成王敗寇,孕育不要問只要信、肯做肯捱守規矩,卻也最默守成規的一代 。

如今,一下子要脫離範本,從頭來過,想起都腳軟。自覺生活奄悶想突破,但無先例又不敢做第一個 。中年人,in a way,是最rigid的一群。

係,好老土嗰句,中年人對先例的迷思,是——社會既錯。但既然一個人的價值與信念,來自社會。當社會變了,跟着變也無不可。我們比上更有體力,比下更有歷練與智慧,如果他們也不需先例,或許我們也沒有想像中這麼需要。

****
追踪及讚好最新FB寫作專頁:黃明樂 Wong Ming Lok

沒有留言: